Zoeken in deze blog

dinsdag 14 oktober 2014

Ecotasje

“Het is de dag van de duurzaamheid”, schalt een stem door het warenhuis. “Als u vandaag kiest voor een ecotasje, krijgt u vijftien procent korting op alles.”
Ik zie allerlei mensen rondlopen met kleurige tasjes. Ik pak wat ik nodig heb en loop naar de kassa.


Bij de kassa staat een lange rij. Met een verhit, blij hoofd vouwt de kassamedewerkster de tasjes open en doet de boodschappen erin. “Wat een succes, bijna iedereen koopt er één.”
Haar kassabuurvrouw heeft er duidelijk minder zin in; ze kijkt chagrijnig voor zich uit, terwijl ze een klant bestraffend toespreekt: “Geen ecotasje, dan ook geen korting. U moet het zelf maar weten.”


Ik kies voor het appelgroene tasje, ik ga voortaan voor duurzaam.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten