Zoeken in deze blog

woensdag 8 oktober 2014

Moordenaar


In de tuin staat een bord: 'Roken en open vuur verboden'. Voor de deur een groot gapend gat. Binnen doordringende geluiden van een boormachine. Langzamerhand wordt het kouder, het gas is afgesloten.

Vol goede moed is de man met de oranje tuinbroek zijn karwei in de vroege ochtend begonnen. Wat de dag ervoor niet lukte, moet vandaag af. "Het is een moordenaar, mevrouwtje", zegt hij, als hij mij met ontzag naar de grote boormachine ziet kijken.
"Ik hoop, dat er nog iets heel blijft", antwoord ik.

De vloer ligt inmiddels deels open, de boor ging dwars door het beton. "Straks is alles dicht." De werkman kijkt me plotseling aan, alsof hij mijn gedachten leest. "Geen muis komt het huis binnen."

Geplaatst op 120w 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten