Zoeken in deze blog

donderdag 23 juni 2016

Sterren


"Slaap lekker, Paul. Slaap lekker ook, beer."
"Mama, gaat de zon ook slapen?"
"Nee, de zon schijnt nu aan de andere kant van de wereld."
"Wordt de zon dan nooit moe?"
"De zon vindt het zo fijn om warmte en licht te geven, dat ze daarvan niet moe wordt."
"Maar soms huilt de zon, hè mama?"
"Ja, dan komen er heel veel tranen uit de hemel. Er liggen soms grote plassen op de grond."
"Zielig voor de zon, ik wil niet dat ze huilt. Ga jij ook niet meer huilen. Mama?"
"Nee hoor, vent, vandaag niet."
"En morgen ook niet?"
"Nee, jij bent toch bij me?"
"En papa dan?"
"Huilt hij in de hemel nog wel eens?"
"Papa heeft nu geen pijn meer gelukkig."
...

"Mama, ik kan niet slapen en beer ook niet. Wij hebben dorst."
"Drink dan maar even iets en dan weer gauw naar bed terug."
"Ik wil dat papa terugkomt."
"Dat zou ik ook graag willen, maar dat kan niet."
"Juf Anneke zei, dat mensen die dood zijn sterretjes worden."
"Zullen we samen even naar buiten gaan?"
"Wat zijn er veel sterren, mama."
"Zie je die ene heldere ster? Kijk, dáár!
Zullen we samen zwaaien en ga je dan weer slapen?"
"Dag papa. Kusje van mij en kusje van beer."

Geplaatst op SchrijvenOnline

Wekelijkse schrijfopdracht #100door schrijfcoach Merel Munne
Kinderen kunnen hele rare dingen zeggen. Schrijf een korte dialoog (max. 300 woorden) waarbij één van de sprekers een kind van max. 5 jaar oud is. Wat wordt er gezegd? Waar gaat het over en hoe spreekt het kind? Wat kunnen we uit zijn of haar woorden over hem of haar leren.

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten