Zoeken in deze blog

maandag 11 juli 2016

Scherven

 De tere lippen van oma beroeren de theekop van Chinees porselein waarop ragfijne goudkleurige takjes met vogels zijn geschilderd. Haar gerimpelde handen trillen. Een deel van de thee komt op de schotel terecht. Ik help haar om de thee weer in het kopje terug te gieten. Mijn oog valt op de barst...

Ooit stond het kopje in de vitrinekast die alleen op bijzondere dagen werd geopend. De dag dat mijn opa plotseling overleed, was de kamer gevuld met bezoek. Het kopje stond op de salontafel. Ik pakte het op en liet het zomaar uit mijn handen vallen. 
"Stom kind, dat was opa's mooiste kopje," schreeuwde mijn moeder. 
"Opa kocht ooit secondelijm," zei oma zacht.
"Déze scherven kunnen tenminste worden gelijmd.


https://120w.nl/2016/scherven-4/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten